disneyinfo

Alla inlägg under februari 2016

Av Disneyinfo - 25 februari 2016 20:52

Här är de namn från Disney som jag tycker är finast. Självklart är alla namn i Disney fina, men här är mina personliga favoriter. 

 

1. Jasmine  -Jag tycker det är så otroligt vackert! har alltid älskat namnet sen jag var liten, kan nog vara för att jag älskade prinsessan Jasmine. Namnet är super fint, och om jag i framtiden skaffar barn så kommer definitivt min dotter heta det. Om jag nu får en dotter så.  

 

2. Melody - Jag tycker Melody är ur gulligt! alltså sen jag som liten såg "Den lilla sjöjungfrun 2" så har jag älskat namnet. (För er som inte vet, så heter Ariels dotter Melody". Det är ett jätte gulligt & vackert namn.  Det är också ett namn som jag skulle kunna tänka mig att döpa mitt barn till i framtiden.

(Om vi nu ska gå in på detaljer hehe...)      

 

3. Esmeralda - Ännu ett super duper vackert namn. Jag tycker om det namnet jätte mycket, det är så himlans vackert! sen jag såg ringaren i notre dame så har jag gillat namnet Esmeralda. 

 

4. Megara - Megara är såå fint! (Megs fullständiga namn) - från Hercules 

 

Så, det var min personliga åsikt angående namn från Disney. Dessa namnen tycker jag är så fina.  

 

 

Av Disneyinfo - 25 februari 2016 19:14

 

Av Disneyinfo - 19 februari 2016 16:27

Även om jag föredrar de lite äldre Disney filmerna, så vill jag självklart se de nya som kommer. Jag är så sugen på att se Disneys kommande film zootropolis. Den verkar rolig & spännande. Måste se den! visst, ett tag orkade jag verkligen inte se de nya disney filmerna, men det var nog mer för jag inte hade någon bra uppfattning om dem. Fast zootropolis verkar faktiskt rätt så rolig. 

 

Av Disneyinfo - 12 februari 2016 19:05

Ursula är en toppen skurk! hon är listig, och dessutom så tycker jag att hon är så bra tecknad! jag var livrädd för henne när jag var liten, men jag kunde ändå se filmen då den är min absoluta Disney favorit. Hon är allra läskigast när hon får tag i treudden, och blir enorm! alltså hon är inte min favorit skurk, men helt klart en av de bästa. Vilken är din favorit skurk? om man nu måste välja... visst, man kanske mest föredrar de snälla karaktärerna egentligen men skurkarna är bra de med. Utan dem hade det inte blivit samma känsla. 

 

 

Presentation


Välkommen❤
Jag som driver bloggen har varit ett disney fan sen lång tid tillbaks.

Fråga på ◠‿◠

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken Disney "prinsessa" är din absoluta favorit bland dessa? ♛
 Ariel
 Pocahontas
 Snövit
 Mulan
 Jasmine
 Askungen
 Törnrosa
 Belle
 Tiana
 Rapunzel
 Merida
 Kida
 Esmeralda

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards