disneyinfo

Alla inlägg under februari 2017

Av Disneyinfo - 26 februari 2017 22:42

Så jag har fått sett Disneys nyaste film Vaiana! jag såg Vaiana 3 Februari, men glömde helt bort att skriva om mina tankar här på bloggen angående den. Jag tänkte göra det, men sen så glömde jag bort det... oops! men nu gör jag det   

Så filmen heter Moana i USA och Vaiana i många delar i Europa. Disney fick ändra namnet p.g.a Copyright skäl. Men Vaiana funkar väl även om den första titeln jag fick höra var Moana. 

 

 

I alla fal så var filmen jättebra. Musiken var underbar och jag är glad att hon hade båda sina föräldrar. Visst, det kanske inte spelar så stor roll men det kändes ändå lite speciellt eftersom många karaktärer annars inte alltid har två föräldrar. Visst, några har det som t.e.x Mulan och Törnrosa A.K.A Aurora. Men jag är glad att Vaiana också hade det. Det är en spännande film och passar alla som gillar Disney, äventyr, och de som tycker om havet. Jag såg filmen på engelska och den var bra på engelska. Låtarna är jättebra. Jag är så himla glad att jag har fått se Vaiana. Äntligen. Så länge jag väntade. I hela 2 år innan jag fick se den. Jag fick som sagt reda på att det skulle komma en film som skulle heta Moana... och jag var så exalterad. Men sen byttes ju dock titeln. Men det kan jag leva med såklart. Så se filmen om du känner att du behöver se en ny Disney film. Man kan vara lite kritisk ibland och fundersam om filmerna är sevärda. Men den var verkligen sevärd. Så mycket äventyr och en bra känsla under hela filmen. Väldigt fin gjord dessutom. 

 

 

 

Presentation


Välkommen❤
Jag som driver bloggen har varit ett disney fan sen lång tid tillbaks.

Fråga på ◠‿◠

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken Disney "prinsessa" är din absoluta favorit bland dessa? ♛
 Ariel
 Pocahontas
 Snövit
 Mulan
 Jasmine
 Askungen
 Törnrosa
 Belle
 Tiana
 Rapunzel
 Merida
 Kida
 Esmeralda

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards