disneyinfo

Alla inlägg under juni 2017

Av Disneyinfo - 26 juni 2017 22:18

Även om Ariel kanske inte är sådär jättesmart så är hon ändå väldigt söt. Jag tycker dock att hon kan vara väldigt irriterande i vissa delar av filmen. Som när hon t.e.x säger till sin pappa

"Jag är 16 år gammal, jag är inget barn längre". Hon är ju visst ett barn liksom. Om man är 16 år är man väl fortfarande barn? kanske det är andra regler om man är en sjöjungfru? who knows. Men jag tycker ändå att hon är lite smått störande i vissa scener. Även om hon är så himla gullig och fin med det röda håret. Hon är inte en av mina favoritkaraktärer, men hon är ändå väldigt fin och rolig. Som jag har nämnt tidigare så är mina absoluta favorit karaktärer prinsessan Jasmine, Belle & Esmeralda. 

 

 

Jag gillar Ariel också, då Den lilla sjöjungfrun är min absoluta favorit film någonsin! den är så underbar. Ariel är väl inte den smartaste, men det måste man inte vara. Hon är så gullig och jag tycker det är fint att hon kämpar för att få vara med Eric. Har du inte sett Den lilla sjöjungfrun så har du verkligen missat någonting! den är fylld med glädje, bra musik, roliga karaktärer, en toppen skurk - Ursula! och massa annat. 

 

 

 

 

Jag har inte haft "Veckans sidekick" eller "Old but gold" på länge, så jag ska nog köra igång med det snart igen. För er som inte vet vad "Old but gold" eller "Veckans sidekick" är så spana in det på kategorier till vänster   

 

 

 

Av Disneyinfo - 24 juni 2017 00:00

Sissel Kyrkjebö! som idag fyller 48. Hon har en så himla vacker röst! Hon hav ut sin röst till Ariel i Disney's Den lilla sjöjungfrun, som är min absoluta favorit. Hon gav ut rösten till Ariel på svenska, men också på norska och danska! vilket hon ska ha extra beröm för. Hon är jätteduktig och hon sjunger så vackert! När jag var liten tyckte jag alltid att Ariel sjöng så fint.  



 

Av Disneyinfo - 18 juni 2017 11:15

Disney har gjort många bra live action filmer. De gjorde Maleficent med Angelina Jolie i huvudrollen, Askungen med Lily James som Askungen, Djungelboken, Skönheten & odjuret, Peter & Draken m.m Skönheten & odjuret var jättebra! Emma Watson passar som Belle. Men vem skulle passa som t.e.x prinsessan Jasmine? eller Ariel? Pocahontas? Mulan? Megara? Esmeralda? jag tänkte att jag kunde berätta lite om vem som jag tycker ska spela dessa karaktärer då det är dessa filmer som jag verkligen skulle kunna tänka mig att se som en otecknad film framöver! det finns fler filmer som skulle vara bra, men jag valde de jag tror blir bra som en live action film. 

 

 

1. Holland Rodan - Ariel : Den lilla sjöjungfrun 

Jag tror hon skulle passa bra som Ariel. Om man fixar så att hon får det där vackra röda håret Ariel har och fixar blåa kontaktlinser så blir det inga problem! jag skulle så gärna vilja att Disney gjorde en live action av den lilla sjöjungfrun då det är min absoluta favorit disney film. 

  

 

2. Priyanka Chopra - Esmeralda : Ringaren i Notre Dame 

För det första skulle det bli så spännande med en Disney ringaren i Notre Dame som är otecknad. Jag tycker den filmen är jätte bra trots att den är väldigt mörk. Esmeralda är en av mina favorit karaktärer, och jag tror Priyanka Chopra skulle passa jättebra som henne! som sagt så får man självklart fixa till så att hon ser ut som Esmeralda med ögonen och håret o.s.v men jag tycker redan hon ser ut som Esmeralda väldigt mycket. 

 

 

3. Freida Pinto - Prinsessan Jasmine : Aladdin 

Vad ska man säga? hon ser definitivt ut som prinsessan Jasmine! hon skulle passa perfekt som henne. Så vacker! bara ge henne ett par blåa haremsbyxor, en crop top och en tiger! 

 

 

4. Emma Stone - Megara : Herkules 

Emma stone har attityden som Meg har, hon ser ut som henne och hon är den perfekta Megara! jag skulle älska att se henne som Megara.   

 

5. Katie Leung - Mulan : Mulan 

Jag tror absolut att Katie Leung hade passat som Mulan. Hon ser verkligen ut som en riktig krigarprinsessa! ge henne bara en syrsa, en häst, en drake, och allt det där övriga som behövs. Hon skulle passa jättebra! 

  


6. Shay Mitchell - Pocahontas : Pocahontas 

Shay ser verkligen ut som Pocahontas! hon skulle passa i rollen så bra. She's got the look! Fixar man till lite hårförlängning så blir det hur bra som helst! tänk henne med löv som flyger omkring och det långa håret som blåser i vinden. Jag kan se det framför mig. Funkar helt klart! 

 


Okej, så detta var filmer som jag själv vill se och som jag tror skulle bli hur bra som helst! jag vill så gärna att dessa filmer ska komma, och ännu bättre om det blir med dessa vackra och duktiga skådespelarna! har ni någon speciell film ni skulle vilja se, och isåfall vem vill du se som spelar dina favorit karaktärer? 


Finns ju ännu fler filmer som jag skulle kunna tagit med här, men det blev dessa då de är de första jag tänker på när jag tänker efter vilken disney film som jag vill se som en live action film. ♡ 








 

Av Disneyinfo - 18 juni 2017 01:45

Jag tycker Ariel har den vackraste rösten i disney! hon sjunger så fint och det låter så bra. Om jag var tvungen och säga en disney karaktär som sjunger bra så skulle jag nog faktiskt säga Ariel. Även om nästan alla prinsessorna bl.a kan sjunga. Men Ariel slår dem alla med sin underbara röst! om ni har någon ni tycker sjunger bra så kommentera gärna i kommentarsfältet. ♡   

 

 

 

Av Disneyinfo - 17 juni 2017 21:30

Någonting som man kanske funderat på någon gång men inte riktigt fått reda på är hur gammla vissa disney karaktärer är. Vissa får man reda på i filmen, andra inte. Så hur gammla är egentligen vissa karaktärer? tror ni det kan stämma? jag hittade det här och jag tycker det verkar stämma. Jag vet att Ariel är 16 då hon säger i filmen "Jag är 16 år gammal, jag är inget barn längre". Och vissa andra karaktärer nämner också deras ålder. Men övriga som man kanske inte fått reda på kan vara kul att veta. ❤ 

 

 

Jag har alltid tyckt att Esmeralda från Ringaren i Notre Dame är "gammal". När jag var liten tyckte jag hon var lite tantig, men nu tycker jag inte det. Fast jag tror ändå hon ska vara runt 20-30. Inte för att man är tantig för det, men jag menar mest att jag tyckte hon var lite tantig när jag var liten och såg filmen. Det är kul att det finns karaktärer i olika åldrar. 

 

Så tror ni att detta kan stämma? eller tror ni att vissa karaktärer är äldre/yngre? dela med er av era tankar och funderingar   

   

Av Disneyinfo - 4 juni 2017 23:51

Jag har inte skrivit på ett tag nu. Har helt enkelt inte haft så mycket tankar och saker att dela med mig av. Men jag tänker absolut inte sluta blogga på den här underbara nostalgiska disneybloggen, nej nej. Jag älskar att skriva här, det är jättekul att ha den här bloggen dels för att skriva och dela med sig av sina tankar och funderingar kring Disney, men också för att sedan kunna kolla tillbaka och tänka "Aha" jag skrev det där det datumet, eller "jaha" det där var mina favorit karaktärer då, men inte nu, eller vad det nu kan vara. Det är jättekul att ha som en liten minnesbok. 

 

 

Jag hoppas att ni som läser denna Disney blogg kommer att fortsätta dela med er av era tankar och favorit filmer m.m Det är kul att höra vad andra har för åsikter angående Disney! jag har tyvärr sett de flesta Disney klassikerna sommaren 2015, då jag hade en liten throwback på filmer, så jag kan inte direkt kolla på dem igen denna sommaren för det blir liksom inte en sån där feel good känsla då eftersom att jag vet vad dem handlar om o.s.v Men de är ändå bra filmer, självklart.  

 

 

 

Presentation


Välkommen❤
Jag som driver bloggen har varit ett disney fan sen lång tid tillbaks.

Fråga på ◠‿◠

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken Disney "prinsessa" är din absoluta favorit bland dessa? ♛
 Ariel
 Pocahontas
 Snövit
 Mulan
 Jasmine
 Askungen
 Törnrosa
 Belle
 Tiana
 Rapunzel
 Merida
 Kida
 Esmeralda

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards