disneyinfo

Direktlänk till inlägg 18 juni 2017

Live action filmer - roller?

Av Disneyinfo - 18 juni 2017 11:15

Disney har gjort många bra live action filmer. De gjorde Maleficent med Angelina Jolie i huvudrollen, Askungen med Lily James som Askungen, Djungelboken, Skönheten & odjuret, Peter & Draken m.m Skönheten & odjuret var jättebra! Emma Watson passar som Belle. Men vem skulle passa som t.e.x prinsessan Jasmine? eller Ariel? Pocahontas? Mulan? Megara? Esmeralda? jag tänkte att jag kunde berätta lite om vem som jag tycker ska spela dessa karaktärer då det är dessa filmer som jag verkligen skulle kunna tänka mig att se som en otecknad film framöver! det finns fler filmer som skulle vara bra, men jag valde de jag tror blir bra som en live action film. 

 

 

1. Holland Rodan - Ariel : Den lilla sjöjungfrun 

Jag tror hon skulle passa bra som Ariel. Om man fixar så att hon får det där vackra röda håret Ariel har och fixar blåa kontaktlinser så blir det inga problem! jag skulle så gärna vilja att Disney gjorde en live action av den lilla sjöjungfrun då det är min absoluta favorit disney film. 

  

 

2. Priyanka Chopra - Esmeralda : Ringaren i Notre Dame 

För det första skulle det bli så spännande med en Disney ringaren i Notre Dame som är otecknad. Jag tycker den filmen är jätte bra trots att den är väldigt mörk. Esmeralda är en av mina favorit karaktärer, och jag tror Priyanka Chopra skulle passa jättebra som henne! som sagt så får man självklart fixa till så att hon ser ut som Esmeralda med ögonen och håret o.s.v men jag tycker redan hon ser ut som Esmeralda väldigt mycket. 

 

 

3. Freida Pinto - Prinsessan Jasmine : Aladdin 

Vad ska man säga? hon ser definitivt ut som prinsessan Jasmine! hon skulle passa perfekt som henne. Så vacker! bara ge henne ett par blåa haremsbyxor, en crop top och en tiger! 

 

 

4. Emma Stone - Megara : Herkules 

Emma stone har attityden som Meg har, hon ser ut som henne och hon är den perfekta Megara! jag skulle älska att se henne som Megara.   

 

5. Katie Leung - Mulan : Mulan 

Jag tror absolut att Katie Leung hade passat som Mulan. Hon ser verkligen ut som en riktig krigarprinsessa! ge henne bara en syrsa, en häst, en drake, och allt det där övriga som behövs. Hon skulle passa jättebra! 

  


6. Shay Mitchell - Pocahontas : Pocahontas 

Shay ser verkligen ut som Pocahontas! hon skulle passa i rollen så bra. She's got the look! Fixar man till lite hårförlängning så blir det hur bra som helst! tänk henne med löv som flyger omkring och det långa håret som blåser i vinden. Jag kan se det framför mig. Funkar helt klart! 

 


Okej, så detta var filmer som jag själv vill se och som jag tror skulle bli hur bra som helst! jag vill så gärna att dessa filmer ska komma, och ännu bättre om det blir med dessa vackra och duktiga skådespelarna! har ni någon speciell film ni skulle vilja se, och isåfall vem vill du se som spelar dina favorit karaktärer? 


Finns ju ännu fler filmer som jag skulle kunna tagit med här, men det blev dessa då de är de första jag tänker på när jag tänker efter vilken disney film som jag vill se som en live action film. ♡ 








 

 
 
Jadell

Jadell

19 juni 2017 21:14

Vilken härlig lista, jag skulle gärna vilja se alla dessa filmer bli live-action. Många andra och några av dom du nämner är ju faktiskt planerade; "lilla sjöjungfrun", "Aladdin" och "Mulan".
Även Atlantis hade vart kul att se som live-action.
När jag såg "beauty and the beast" nu på bio gjorde jag misstaget att se den dubbade versionen, gillar dubbning haha. Men dubbningen var inte alls bra tyvärr.

http://nouw.com/disneyvärld

Disneyinfo

19 juni 2017 23:07

Vad glad jag blir för dina roliga och fina kommentarer :) Ja, vissa är ju planerade och det är så kul! ser fram emot dom, verkligen. Ringaren i Notre Dame skulle jag gärna vilja se som en live action, finns versioner som inte är Disney, men vill ju ha en disney version :D Ja! Atlantis är definitivt en film dom borde göra som live action! Jaha. Ja, det är inte alltid som dubbade är dåliga. Jag föredrar dock inte dubbat om det är skådespelare med i själva filmen liksom människor som spelar en karaktär. Men är det tecknat/animerat så gillar jag oftast dubbat :)) ha det så bra! mvh Olivia

 
Jadell

Jadell

19 juni 2017 23:49

Håller med, när jag ser tecknat väljer väldigt ofta dubbat. Såvida det inte är riktigt gamla filmer.
Snövit till exempel, där tycker jag det är lika kul att se på engelska, eftersom jag inte känner till vilka de svenska dubbarna är. :)

http://www.nouw.com/disneyvärld

Disneyinfo

20 juni 2017 11:44

Jaha ja :) nä om inte rösterna har en stpr plats i hjärtat så kan man ju se på engelska :) jag såg Vaiana/Moana på engelska för kände ändå inte igen de svenska rösterna och låtarna var lite bättre på engelska dessutom för hade hört låtarna innan jag såg filmen. Inte så smart kanske, blir inte lika spännande haha men men :)) Den var bra på engelska, men gillar mest o se på svensla fast bara dom man känner till som sagt.

 
SacredGold

SacredGold

26 juni 2017 23:20

Otrolig bra lista! Vi får se om det kan bli dem någon dag. :)

http://www.nouw.com/sacredgold

Disneyinfo

26 juni 2017 23:37

Tack snälla! vad glad jag blir :)) ja, jag hoppas verkligen på det! vore så kul om det blev dom. Ha det så bra! =-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Disneyinfo - Torsdag 1 feb 23:23


Sist jag skrev att en legend inom Disney hade lämnat oss var det om Stefan Ljungqvist. Nu vill jag göra en hyllning till Per Myrberg, som tyvärr gick bort 28 December 2023. Hans röst är väl ihågkommen av mig då han bl.a gett ut sin röst till den härl...

Av Disneyinfo - Torsdag 1 feb 23:03


Det var återigen ett bra tag sedan som jag skrev här på Disney bloggen. Men kärleken är inte mindre till Disney för det, utan det är lika roligt. Jag var på bio i December 2023 och såg den nya filmen "Önskan". Tänk så otroligt snabbt det går, nu är d...

Av Disneyinfo - 15 oktober 2023 22:52


Det var ett tag sedan jag skrev på denna bloggen. Det är otroligt hur fort tiden går. Känns som det inte var så längesen jag gjorde ett inlägg, men när jag kikade var det ett bra tag sedan. I alla fall tycker jag fortfarande att det är trevligt att h...

Av Disneyinfo - 20 juli 2022 20:02

6. Belle - Skönheten och odjuret    Belle påminner mycket om mig själv. Hon är egen, lite udda men på ett bra sätt och gör det hon vill göra. Hon är inte den som går på fester eller har en massa vänner. Lite nördig av sig. Men smart, vacker, sjä...

Av Disneyinfo - 20 juli 2022 19:25

Jag har en hel del favvisar, och här är mina absoluta favvisar. Jag tyckte det var lite kul och kanske skriva lite om varje karaktär varför just den är min favorit Disney karaktär. Det är både prinsessor och icke prinsessor så lite blandat.    1....

Presentation


Välkommen❤
Jag som driver bloggen har varit ett disney fan sen lång tid tillbaks.

Fråga på ◠‿◠

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken Disney "prinsessa" är din absoluta favorit bland dessa? ♛
 Ariel
 Pocahontas
 Snövit
 Mulan
 Jasmine
 Askungen
 Törnrosa
 Belle
 Tiana
 Rapunzel
 Merida
 Kida
 Esmeralda

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards