disneyinfo

Alla inlägg under juli 2019

Av Disneyinfo - 29 juli 2019 22:43

Jag såg den "otecknade" Lejonkungen för ett tag sedan, och den var så himla bra! jag var jättekritisk först, tänkte absolut inte se den men när trailern kom så ångrade jag mig. Det har växlat jättemycket iförsej, ungefär ett år innan den skulle komma så tänkte jag se den. Sen när det närmade sig ville jag inte. Och sen ville jag igen.

 

Och jag ångrar det inte, den var otrolig. Allting kändes så verkligt, även om det såklart var datagjort och effekter. Men lejonen och alla andra djur såg verkliga ut. Och det var så härligt att få känna lite nostalgi samtidigt som det även var lite nytt med också. Lite längre var nog den här filmen än den tecknade, då de hade lagt till lite mer och tog med mer detaljerat vilket var väldigt roligt. En sevärd film verkligen, min favorit i den tecknade är Simbas mamma, Sarabi.

 

Det var hon i denna versionen också. Så fin, och så stark och självständig. Den var så fin, mycket känslor hade jag under hela filmen. Musiken är så vacker när Simba och Mufasa sitter under stjärnhimmlen. Allting är så magiskt, och väldigt bra gjord. Scar kändes mer obehaglig, och hyenorna också. Shenzi är dock rätt häftig. En väldigt bra film, kul när allting "kommer till liv". Jag har inte riktigt uppdaterat här på ett bra tag, har vart så mycket annat och har inte riktigt funnit någon ro att skriva. Men det är roligt att skriva här. Jag såg även Aladdin som kom i år också, och Mary Poppins, och Röjarralf 2 - Ralf kraschar internet, men det kanske jag skriver någonting om sedan också för skojjs skull. Lejonkungen 2019  var som sagt fantastisk.  

 

Presentation


Välkommen❤
Jag som driver bloggen har varit ett disney fan sen lång tid tillbaks.

Fråga på ◠‿◠

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken Disney "prinsessa" är din absoluta favorit bland dessa? ♛
 Ariel
 Pocahontas
 Snövit
 Mulan
 Jasmine
 Askungen
 Törnrosa
 Belle
 Tiana
 Rapunzel
 Merida
 Kida
 Esmeralda

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards