disneyinfo

Alla inlägg under februari 2024

Av Disneyinfo - Torsdag 1 feb 23:23

Sist jag skrev att en legend inom Disney hade lämnat oss var det om Stefan Ljungqvist. Nu vill jag göra en hyllning till Per Myrberg, som tyvärr gick bort 28 December 2023. Hans röst är väl ihågkommen av mig då han bl.a gett ut sin röst till den härliga krabban Sebastian i Den Lilla Sjöjungfrun, som jag garanterat vet att många av er har sett. Låten "Havet är djupt" är en ikonisk Disney låt som de flesta har hört. Jag älskar den låten, Per är så passande som Sebastian 


Den Lilla Sjöjungfrun är min absoluta favorit Disney film, den kommer på första plats bland mina favoriter så därav att hans röst har en stor betydelse för mig eftersom han är Sebastian.

 

Jag tycker det är så tragiskt på nåt sätt när en Disney röst går bort, de är ju på sätt & vis en del av vår barndom och deras röster gör allting så magiskt. När man lyssnar på låtarna och ser filmerna lever deras röster vidare känns det som.

 

Per har förstås inte bara gett ut sin röst till Sebastian, utan det finns andra roller också men Sebastian är den jag kommer ihåg honom mest som.

 

Han ger ut sin röst till Thomas O'Malley i Aristocats & 

Preston B. Whitmore i Atlantis. I dom är han också väldigt bra. Ett stort tack till dig Per, din insats har gett oss mycket glädje och en härlig känsla. Din röst kommer alltid vara med oss. Du är en legend, vila i frid. 
 
 
 
Av Disneyinfo - Torsdag 1 feb 23:03

Det var återigen ett bra tag sedan som jag skrev här på Disney bloggen. Men kärleken är inte mindre till Disney för det, utan det är lika roligt. Jag var på bio i December 2023 och såg den nya filmen "Önskan". Tänk så otroligt snabbt det går, nu är det 2024 och den hade premiär 2023. Tiden flyger iväg hela tiden. Känns som nyss jag såg filmen. 

 

I alla fall så var den absolut sevärd. Det var riktigt kul att jag fick chansen och se den. Låtarna är så himla bra, lyssnar på dem väldigt ofta. Så fina bakgrunder och härlig story också. Dock kanske inte den bästa som Disney gjort, men definitivt värd att se helt klart. 

 

Encanto var förstås bättre i helheten, men Önskan har en väldigt fin historia och faktiskt en riktig skurk som jag väntat länge på, tack & lov. Gillar det så mycket att det var en skurk och inte bara en story utan något ont. Asha är en häftig karaktär och hennes låt är så vacker. Älskar den verkligen, lyssnar på repeat hela tiden. Även om Encanto var bättre så tycker jag ändå Önskan var superfin. Gullig film med mycket bra låtar. 

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen❤
Jag som driver bloggen har varit ett disney fan sen lång tid tillbaks.

Fråga på ◠‿◠

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken Disney "prinsessa" är din absoluta favorit bland dessa? ♛
 Ariel
 Pocahontas
 Snövit
 Mulan
 Jasmine
 Askungen
 Törnrosa
 Belle
 Tiana
 Rapunzel
 Merida
 Kida
 Esmeralda

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024
>>>

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards