disneyinfo

Direktlänk till inlägg 20 juli 2022

Favoriter del 1♡

Av Disneyinfo - 20 juli 2022 19:25

Jag har en hel del favvisar, och här är mina absoluta favvisar. Jag tyckte det var lite kul och kanske skriva lite om varje karaktär varför just den är min favorit Disney karaktär. Det är både prinsessor och icke prinsessor så lite blandat. 

 

1. Ariel - Den lilla sjöjungfrun

  

 

Varför är Ariel min absoluta favorit? vart ska jag börja... hon har långt, rött, vackert hår. Kristallblåa ögon. Hon är äventyrlig, nyfiken, galen, rebellisk, bubblig, romantisk, sjunger otroligt vackert och är vänlig. Även självständig och gör det hon behöver för att följa sina drömmar. Ariel är en riktigt bra karaktär som jag alltid har gillat sen jag var liten. 

 

2. Esmeralda - Ringaren i Notre Dame 

 

Esmeralda är min andra favorit karaktär. Hon är så vacker, bra på att dansa / akrobatisk, varmhjärtad, modig, tuff, självsäker, empatisk, mogen, elegant, classy och lady-like, rättvis. Och inte nog med det så har hon enligt mina personliga tankar den finaste talrösten. En karaktär med fin utsida och insida. Hon är så hjälpsam som sätter sig själv i fara när hon hjälper Quasimodo men hon vet vad som är rätt och vill hellre visa det än att strunta i det. Hon trotsar Frollo och hennes liv står på spel. Esmeralda är så vacker. 


3. Kida - Atlantis 

 


Kida är så himla tuff och omtänksam. Har alltid gillat henne. Hon har blåa fina ögon, och har den där viben av att hon är väldigt snäll. Vacker, classy, och en riktig kämpe som vet vad hon vill. Hon hjälper sitt folk till varje pris. Lojal, mogen, tjusig, nyfiken. 

 

4. Jane - Tarzan 

 


Jane har alltid vart en av mina favvisar just för att hon är så rolig och underhållande. Man får alltid ett gott skratt när hon dyker upp i filmen, hon är lite som "The highlight of the movie" enligt mig. Så otroligt rolig, intelligent, elegant, fin, äventyrlig och vänlig. Jag gillar Jane. Hon är klumpig och rolig. Hon vill väl, och är en vänlig själ som vill upptäcka saker i djungeln utan att skada någon. Ett stort hjärta av empati. 

 

5. Meg - Herkules 

 


Megara, eller Meg som hennes "vänner" kallar henne, har alltid fått mig på så bra humör. Hon är rolig och har rätt i det hon säger. En självständig tjej som vet vad hon vill och är väldigt självsäker av sig. Sarkastisk och lite kylig just för att hon inte riktigt vill släppa in någon i sitt liv, vilket man kan förstå. Men också hjälpsam när det väl gäller. Hon är väldigt fin och mjuknar till lite när hon vet att Herkules tycker om henne och inte vill henne något illa. 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Disneyinfo - Torsdag 1 feb 23:23


Sist jag skrev att en legend inom Disney hade lämnat oss var det om Stefan Ljungqvist. Nu vill jag göra en hyllning till Per Myrberg, som tyvärr gick bort 28 December 2023. Hans röst är väl ihågkommen av mig då han bl.a gett ut sin röst till den härl...

Av Disneyinfo - Torsdag 1 feb 23:03


Det var återigen ett bra tag sedan som jag skrev här på Disney bloggen. Men kärleken är inte mindre till Disney för det, utan det är lika roligt. Jag var på bio i December 2023 och såg den nya filmen "Önskan". Tänk så otroligt snabbt det går, nu är d...

Av Disneyinfo - 15 oktober 2023 22:52


Det var ett tag sedan jag skrev på denna bloggen. Det är otroligt hur fort tiden går. Känns som det inte var så längesen jag gjorde ett inlägg, men när jag kikade var det ett bra tag sedan. I alla fall tycker jag fortfarande att det är trevligt att h...

Av Disneyinfo - 20 juli 2022 20:02

6. Belle - Skönheten och odjuret    Belle påminner mycket om mig själv. Hon är egen, lite udda men på ett bra sätt och gör det hon vill göra. Hon är inte den som går på fester eller har en massa vänner. Lite nördig av sig. Men smart, vacker, sjä...

Av Disneyinfo - 28 november 2021 01:19


Jag var på premiären av Encanto i Fredags. Den var superduper rolig och helt underbar. En väldigt härlig film. Jag var lite tveksam först till en början innan jag sett filmen, och även i början av den. Men när jag väl kom in i den och jag sett ett ta...

Presentation


Välkommen❤
Jag som driver bloggen har varit ett disney fan sen lång tid tillbaks.

Fråga på ◠‿◠

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken Disney "prinsessa" är din absoluta favorit bland dessa? ♛
 Ariel
 Pocahontas
 Snövit
 Mulan
 Jasmine
 Askungen
 Törnrosa
 Belle
 Tiana
 Rapunzel
 Merida
 Kida
 Esmeralda

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards