disneyinfo

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2023

Ett tag sedan

Av Disneyinfo - 15 oktober 2023 22:52

Det var ett tag sedan jag skrev på denna bloggen. Det är otroligt hur fort tiden går. Känns som det inte var så längesen jag gjorde ett inlägg, men när jag kikade var det ett bra tag sedan. I alla fall tycker jag fortfarande att det är trevligt att ha bloggen oavsett om jag är aktiv eller inte. Det finns saker man vill skriva emellanåt så det tänker jag fortsätta med självklart. 


En sak som jag tänkt skriva på bloggen men inte riktigt kommit ihåg är att en legend inom Disney gick bort 7/6-23. Stefan Ljungqvist som bl.a har gett ut sin röst till Frollo i Ringaren i Notre Dame, Ratcliffe i Pocahontas, och Jumba i Lilo & Stitch. Jag tycker det är så viktigt att hedra duktiga skådespelare & sångare för de har gjort en så fin insats inom tecknad film.


De gör så det blir en magisk känsla. Och Stefan var extra bra i sin roll som Frollo. En obehaglig skurk som han lyckades få till så himla bra. Han fångade verkligen Frollos känslor. Jag tycker det är imponerande hur han fick till den karaktären så bra. Vila i frid Stefan, din röst kommer alltid finnas inom tecknade filmer och du är ihågkommen. 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Disneyinfo - Torsdag 1 feb 23:23


Sist jag skrev att en legend inom Disney hade lämnat oss var det om Stefan Ljungqvist. Nu vill jag göra en hyllning till Per Myrberg, som tyvärr gick bort 28 December 2023. Hans röst är väl ihågkommen av mig då han bl.a gett ut sin röst till den härl...

Av Disneyinfo - Torsdag 1 feb 23:03


Det var återigen ett bra tag sedan som jag skrev här på Disney bloggen. Men kärleken är inte mindre till Disney för det, utan det är lika roligt. Jag var på bio i December 2023 och såg den nya filmen "Önskan". Tänk så otroligt snabbt det går, nu är d...

Av Disneyinfo - 20 juli 2022 20:02

6. Belle - Skönheten och odjuret    Belle påminner mycket om mig själv. Hon är egen, lite udda men på ett bra sätt och gör det hon vill göra. Hon är inte den som går på fester eller har en massa vänner. Lite nördig av sig. Men smart, vacker, sjä...

Av Disneyinfo - 20 juli 2022 19:25

Jag har en hel del favvisar, och här är mina absoluta favvisar. Jag tyckte det var lite kul och kanske skriva lite om varje karaktär varför just den är min favorit Disney karaktär. Det är både prinsessor och icke prinsessor så lite blandat.    1....

Av Disneyinfo - 28 november 2021 01:19


Jag var på premiären av Encanto i Fredags. Den var superduper rolig och helt underbar. En väldigt härlig film. Jag var lite tveksam först till en början innan jag sett filmen, och även i början av den. Men när jag väl kom in i den och jag sett ett ta...

Presentation


Välkommen❤
Jag som driver bloggen har varit ett disney fan sen lång tid tillbaks.

Fråga på ◠‿◠

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken Disney "prinsessa" är din absoluta favorit bland dessa? ♛
 Ariel
 Pocahontas
 Snövit
 Mulan
 Jasmine
 Askungen
 Törnrosa
 Belle
 Tiana
 Rapunzel
 Merida
 Kida
 Esmeralda

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards